Складовими успіху на заняттях є:
-
тісна співпраця з
учителем, оскільки ви доповнюватимете одне одного як особисто, так і з точки
зору різних підходів до матеріалу. Ваш підхід – це підхід
правоохоронця-практика, який має досвід відповідної діяльності й повинен
вносити в уроки правовий та життєвий аспект. Підхід учителя – це підхід
педагогічний, коли основним є навчання й розвиток особистості учнів. Учитель
допоможе вам, оскільки він знає учнів, може забезпечити кращу дисципліну й
організацію навчання;
- наявність чіткого, зрозумілого для
вас плану заняття. Чітко сплановане цікаве жваве заняття – це найкращий спосіб
налагодити добрі стосунки з учнями й успішно
його провести. Напередодні заняття декілька разів прочитайте його опис,
прорахуйте час і намагайтесь не виходити із запланованого регламенту;
- застосування на занятті, де це
можливо й потрібно, вашого особистого досвіду. Особливо це стосується
коментарів до розв'язання й обговорення учнями конкретних завдань;
- налагодження добрих стосунків з
учнями. Пам'ятайте, що, на жаль, певна кількість підлітків ставиться до
правоохоронців негативно. Типовими причинами цього є підліткова невихованість і
агресивність щодо влади (вони "бунтують" і проти батьків, і проти
вчителів, ви не виняток), негативне
висвітлення діяльності міліції в пресі, батьківські погляди, що їх
наслідують діти. Ключова мета вашої присутності в класі саме й полягає в тому,
щоб налагодити співпрацю з дітьми, перетворити їх на ваших спільників у
боротьбі з правопорушеннями і злочинністю. По можливості запам'ятайте ваших
учнів. Ви можете використати для цього таблички з іменами, які стоять на
партах, або схему класу, на якій написані імена учнів за кожною партою. Якщо
дитина категорично відмовляється щось виконувати (читати, "грати" якусь
роль тощо) – не наполягайте, оскільки це може бути пов'язано з особливостями її
сімейного життя, станом здоров'я тощо;
- створення на занятті атмосфери
взаємної довіри й поваги. Найкращим у спілкуванні з підлітками є стиль
поведінки старшого товариша, людини, яка радить, а не вимагає;
- встановлення зворотного зв'язку.
Реагуйте на відповіді учнів обов'язково, але обережно, спокійно, не критикуйте
і не висміюйте їх. Головне – давайте їм можливість висловлюватися вільно. Пошук
відповідей, розумова діяльність, міркування учнів є важливішими, аніж
"правильні" відповіді, які вам хотілося б отримати. Якщо ви не знаєте
відповіді на запитання, яке поставили учні, скажіть про це відверто й
пообіцяйте знайти її пізніше;
- попередня (на початку першого
заняття) домовленість з учнями відносно правил їхньої поведінки на ваших
заняттях. Зміст занять передбачає пожвавлення, певний рівень галасу, оскільки
діти будуть спілкуватись одне з одним. Саме такі заняття є найбільш
ефективними. Крім того, діти тільки вчаться взаємодіяти і спілкуватись
толерантно й виховано. Ваше завданням – допомогти їм у цьому навчанні.
Пам'ятайте також, що вчитель завжди прийде вам на допомогу.
- щирі заохочення учнів. Хваліть їх
за гарні відповіді, за старанність, почуття гумору, допомогу вам у проведенні занять
тощо. Пам'ятайте, що саме схвалення є найкращим стимулом гарної поведінки і
ставлення до заняття;
- ваше прагнення залишатись самим
собою. Не змінюйте принципово ваш стиль спілкування;
- продовження спілкування з учнями
на життєві теми, що їх цікавлять, поза межами заняття і поза стінами класної
кімнати.
Є декілька умов, дотримання яких сприятиме вашому успіху при проведенні
занять:
- заздалегідь порадьтеся з учителем
відносно проблем, які можуть виникнути на тому чи іншому занятті, та шляхів їх
подолання;
- поважайте учнів і їхні думки. Така
позиція дозволить уникнути багатьох проблем у вашій роботі;
- не забувайте про почуття гумору й
посмішку;
- не використовуйте жаргон або
спеціальні терміни, не розповідайте довгих історій із власного досвіду, оскільки
вони заберуть увесь час заняття; замість зауваження відносно дисципліни
спробуйте зацікавити учня запитанням чи завданням. Як правило, підлітки порушують дисципліну, коли їм нудно;
- вітайтеся з дітьми під час
зустрічі поза класом і навчальним закладом. Це сприятиме гарним стосункам.
Комментариев нет:
Отправить комментарий