вторник, 5 марта 2013 г.

ЯК ГОТУВАТИ Й ПРОВОДИТИ ЗАНЯТТЯ


Складовими успіху на заняттях є:
-       тісна співпраця з учителем, оскільки ви доповнюватимете одне одного як особисто, так і з точки зору різних підходів до матеріалу. Ваш підхід – це підхід правоохоронця-практика, який має досвід відповідної діяльності й повинен вносити в уроки правовий та життєвий аспект. Підхід учителя – це підхід педагогічний, коли основним є навчання й розвиток особистості учнів. Учитель допоможе вам, оскільки він знає учнів, може забезпечити кращу дисципліну й організацію навчання;
-   наявність чіткого, зрозумілого для вас плану заняття. Чітко сплановане цікаве жваве заняття – це найкращий спосіб налагодити добрі стосунки з учнями й      успішно його провести. Напередодні заняття декілька разів прочитайте його опис, прорахуйте час і намагайтесь не виходити із запланованого регламенту;
-   застосування на занятті, де це можливо й потрібно, вашого особистого досвіду. Особливо це стосується коментарів до розв'язання й обговорення учнями конкретних завдань;
-   налагодження добрих стосунків з учнями. Пам'ятайте, що, на жаль, певна кількість підлітків ставиться до правоохоронців негативно. Типовими причинами цього є підліткова невихованість і агресивність щодо влади (вони "бунтують" і проти батьків, і проти вчителів, ви не виняток), негативне


висвітлення діяльності міліції в пресі, батьківські погляди, що їх наслідують діти. Ключова мета вашої присутності в класі саме й полягає в тому, щоб налагодити співпрацю з дітьми, перетворити їх на ваших спільників у боротьбі з правопорушеннями і злочинністю. По можливості запам'ятайте ваших учнів. Ви можете використати для цього таблички з іменами, які стоять на партах, або схему класу, на якій написані імена учнів за кожною партою. Якщо дитина категорично відмовляється щось виконувати (читати, "грати" якусь роль тощо) – не наполягайте, оскільки це може бути пов'язано з особливостями її сімейного життя, станом здоров'я тощо;
-   створення на занятті атмосфери взаємної довіри й поваги. Найкращим у спілкуванні з підлітками є стиль поведінки старшого товариша, людини, яка радить, а не вимагає;
-   встановлення зворотного зв'язку. Реагуйте на відповіді учнів обов'язково, але обережно, спокійно, не критикуйте і не висміюйте їх. Головне – давайте їм можливість висловлюватися вільно. Пошук відповідей, розумова діяльність, міркування учнів є важливішими, аніж "правильні" відповіді, які вам хотілося б отримати. Якщо ви не знаєте відповіді на запитання, яке поставили учні, скажіть про це відверто й пообіцяйте знайти її пізніше;
-   попередня (на початку першого заняття) домовленість з учнями відносно правил їхньої поведінки на ваших заняттях. Зміст занять передбачає пожвавлення, певний рівень галасу, оскільки діти будуть спілкуватись одне з одним. Саме такі заняття є найбільш ефективними. Крім того, діти тільки вчаться взаємодіяти і спілкуватись толерантно й виховано. Ваше завданням – допомогти їм у цьому навчанні. Пам'ятайте також, що вчитель завжди прийде вам на допомогу.
-   щирі заохочення учнів. Хваліть їх за гарні відповіді, за старанність, почуття гумору, допомогу вам у проведенні занять тощо. Пам'ятайте, що саме схвалення є найкращим стимулом гарної поведінки і ставлення до заняття;
-   ваше прагнення залишатись самим собою. Не змінюйте принципово ваш стиль спілкування;
-   продовження спілкування з учнями на життєві теми, що їх цікавлять, поза межами заняття і поза стінами класної кімнати.
Є декілька умов, дотримання яких сприятиме вашому успіху при проведенні занять:
-   заздалегідь порадьтеся з учителем відносно проблем, які можуть виникнути на тому чи іншому занятті, та шляхів їх подолання;
-   поважайте учнів і їхні думки. Така позиція дозволить уникнути багатьох проблем у вашій роботі;
-   не забувайте про почуття гумору й посмішку;
-   не використовуйте жаргон або спеціальні терміни, не розповідайте довгих історій із власного досвіду, оскільки вони заберуть увесь час заняття; замість зауваження відносно дисципліни спробуйте зацікавити учня запитанням чи завданням. Як правило, підлітки порушують дисципліну, коли їм нудно;
-   вітайтеся з дітьми під час зустрічі поза класом і навчальним закладом. Це сприятиме гарним стосункам.

Комментариев нет:

Отправить комментарий